GlobalTA&HR Articles Center
< All Topics
Print

Employee Resignation

Employee Resignation ဆိုတာဘာလဲ?

၀န်ထမ်း အလုပ်မှ ထွက်သည့်အခါမျိုးတွင် ဘယ်နေ့အထိ နောက်ဆုံးအလုပ်လုပ်ခဲ့လဲဆိုသည့် နေ့စွဲများ ဘာကြောင့် နှုတ်ထွက်ရသည် ဆိုသည့် အကြောင်းအရာများကို သတ်မှတ်လို့ရသည့်နေရာဖြစ်ပါသည်။

Employee Resignation

Step by step: How to make the Resign?

Go to Left Menu Panel >> Find and Left Click Employee >> Left Click Employee Resignation 

Step 1: Click Search Icon .

Step 2: Searching Resign Employee >> Find and Type >> Employee Code or Enroll Number or Employee Name in the Blank box.

Step 3: Click and Select the Staff who will be resigned.
Step 4: After selecting the staff data, Tick On >>

Step 5: Choose the Resign Date >> Select Status (If it first time, must create the status name) 

Step 5.5: Create the Status >> Click New >> Fill the Status Name like as Resign,Dismiss,Terminate.,etc…>> Save

Step 6: Can write the Comment >>then Click Resign

Video Clip: How to do the Resign?

Table of Contents