GlobalTA&HR Articles Center
Opening Leave Balance
Opening Leave Balance ဆိုတာဘာလဲ?
လုပ်ငန်းအဖွဲ့အစည်းများတွင် ခွင့်နှင့် ပတ်သတ်ပြီး ရုတ်တရတ်ဖြစ်ပေါ် လာသော အပြောင်းအလဲများ (ဥပမာ- ခွင့်နှင့်ပတ်သတ်ပြီး အသုံးပြုသည့် နည်းလမ်းကို Web Browser Software အဖြစ်ပြောင်းလဲခြင်း) ကို ခွင့်စည်းကမ်းသတ်မှတ်ချက်(Leave Policy) မပြောင်းဘဲ အလွယ်တကူ သတ်မှတ် နိုင်သည့် နေရာဖြစ်ပါသည်။ တခါတရံ ခွင့် စည်းကမ်း သတ်မှတ်ချက်ထက် ကျော်လွန်ပြီး ပေးရမည် အခြေအနေမျိုးများကို ဖြေရှင်းပေးသည့် နေရာဖြစ်ပါသည်။
Opening Leave Balance Setup:
Open the Global TA Cloud Web URL in the Browser:
- Access Opening Leave Balance:
- In the left menu panel, go to “ Employee” and select “ Opening Leave Balance”
- Setting up Leave Balance:
- Select the Group Policy from the list of Group Policy Box.
- Click on the “ Add New” icon.
- Click the “ Add Employee” icon and select the desired employee.
- Choose the Entry Date.
- Enter the Leave Balance for the desired leave type.
- Click “ Save.”
- Importing Excel Data:
3.1. For Multiple Leave Balances:
-
- Select the Group Policy from the list of Group Policy Box.
- Download the template using the “ Download Template” icon.
- Open the template and fill in the leave data for the opening leave balance.
- Blank entries for employees who don’t require leave balance data.
- Click on the “ Add New” icon.
- Choose the Entry Date.
- Click the “ Import Excel” icon.
3.2. Import Data:
-
- If the data is valid, Click the “ Import” button.
- Click “ Yes” to confirm the import process.
- Edit and Delete:
4.1. For Editing:
-
- Select Group Policy in the list of Group Policy Box.
- Choose the Entry Date.
- Change the Leave Balance as needed.
- Click “ Save.”
- Confirm changes by clicking “ Yes” in the confirmation box, then click “ OK.”
4.2. For Deletion:
-
- Select Group Policy in the list of Group Policy Box.
- Choose the Entry Date.
- Check the box >next to the employee’s name.
- Click “ Delete.”
- Confirm the deletion by clicking “ Yes” in the confirmation box, then click “ OK.”
Sample Video